ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Θεσμοί & Εφαρμογές Κοινωνικής Οικονομίας

Αξιολόγηση Χρήστη:  / 0

rapexΤο RAPEX είναι το σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης της Ευρωπαϊκή Ένωσης για μη ασφαλή καταναλωτικά προϊόντα (εξαιρούνται τρόφιμα, φαρμακευτικές και ιατρικές συσκευές, που καλύπτονται από άλλους μηχανισμούς).

Αξιολόγηση Χρήστη:  / 0
Περισσότερα...
Αξιολόγηση Χρήστη:  / 0

ggkΒασικός σκοπός και καθήκον της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή είναι:

  1. Να εισηγείται την χάραξη και την εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα της προστασίας του καταναλωτή και
  2. Να μεριμνά για τον έλεγχο της εφαρμογής της νομοθεσίας που αφορά την προστασία του καταναλωτή και να φροντίζει για τα συμφέροντα των καταναλωτών εν γένει και ιδίως για:
    Αξιολόγηση Χρήστη:  / 0
    Περισσότερα...
Αξιολόγηση Χρήστη:  / 1

Χρονικό του Valerie Bourgoin, Δικηγόρου
Αναδημοσίευση από journaldunet.com

Μετάφραση - επιμέλεια: Χριστίνα Χαραλαμποπούλου

 

Το καταναλωτικό κίνημα εξαπλώθηκε και στη Γαλλία όπου υλοποιείται με το νόμο της 10ης Ιανουαρίου 1978 Scrivener 1 (Christiane Scrivener, ο τότε Γραμματέας του κράτους για κατανάλωση) και με τον νόμο της 13 Ιουλίου του 1979 που ονομάζεται Scrivener 2.

Αξιολόγηση Χρήστη:  / 1
Περισσότερα...
Αξιολόγηση Χρήστη:  / 0

inkaΤο Νέο ΙΝΚΑ είναι ένας ανεξάρτητος, μη κερδοσκοπικός και μη κυβερνητικός οργανισμός, που μπορεί και εκπροσωπεί τους καταναλωτές σε Εθνικούς και Ευρωπαϊκούς φορείς.

Αξιολόγηση Χρήστη:  / 0
Περισσότερα...
Αξιολόγηση Χρήστη:  / 5

kepkaΤο ΚΕ.Π.ΚΑ. (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών) είναι μη κερδοσκοπική, μη κυβερνητική, πανελλαδική Ένωση Καταναλωτών. Εδώ και εικοσιοκτώ χρόνια, αγωνίζεται για την προστασία των δικαιωμάτων των Καταναλωτών, την προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής.

Αξιολόγηση Χρήστη:  / 5
Περισσότερα...
Αξιολόγηση Χρήστη:  / 2

ekpoizoΗ Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. είναι μια Μη Κυβερνητική Οργάνωση, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με έδρα στην Αθήνα (με παραρτήματα στη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα) αναγνωρισμένη και πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών βάσει των νόμων 2251/94 και 3587/2007 «για την προστασία του καταναλωτή». Ιδρύθηκε το 1988 με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων του καταναλωτή και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής του.

Αξιολόγηση Χρήστη:  / 2
Περισσότερα...
Αξιολόγηση Χρήστη:  / 5

 1

 notiakynouria.blogspot.com

Γράφει ο Νίκος Γκέκας,
Δημοσιογράφος

 Λίγα λόγια για την εκπαίδευση και τη καλλιέργεια των νέων…

Είναι γνωστό τοις πάση, ότι το μέλλον μίας χώρας είναι οι νέοι. Η εκπαίδευση όμως, και η καλλιέργεια της νεολαίας δεν είναι ένα έργο που πρέπει να γίνεται μονάχα σε επίπεδο κεντρικής πολιτικής διαμέσω των βαθμίδων της εκπαίδευσης, αλλά επιπρόσθετα είναι και ένα έργο που πρέπει να συντελείται τόσο σε οικογενειακό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης.

 Μέσα λοιπόν, σε αυτό το πλαίσιο, γίνεται κατανοητό ότι, ο Δήμος Αθηναίων δεν θα μπορούσε να μη μετέχει σε αυτό το τεράστιο και συνάμα δύσκολο εγχείρημα που ονομάζεται εκπαίδευση της αθηναϊκής νεολαίας.

Αξιολόγηση Χρήστη:  / 5
Περισσότερα...
Αξιολόγηση Χρήστη:  / 1

Γράφει η Άντρη Γεωρνταμιλή
επικοινωνία &
media

Το «Γραφείο Ένταξης Αλλοδαπών, Προσφύγων και Ρομά» [1] , [2], εντάσσεται σήμερα στην Διεύθυνση Κοινωνικής Αλληλεγγύης & Υγείας, είναι κυρίως γνωστό ως «Διαπολιτισμικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων» βρίσκεται στον 5ο όροφο της Διεύθυνσης Αλλοδαπών στη συμβολή Ψαρών & Μαιζώνος 45 στη ιστορική συνοικία του Μεταξουργείου. Αποτελεί ίσως μια υποτιμημένη - ακολουθώντας την κεντρική κρατική πολιτική περί ένταξης – αλλά πολύτιμη υπηρεσία σε μια πόλη όπου «συγκατοικούν» πολίτες από δεκάδες μεριές του κόσμου με μικρές ή μεγάλες πολιτισμικές ομοιότητες και αποκλίσεις.

Αξιολόγηση Χρήστη:  / 1
Περισσότερα...
Αξιολόγηση Χρήστη:  / 0

Γράφει και φωτογραφίζει η Νατάσα Στάμου, Δημοσιογράφος

Χριστουγεννιάτικες σκέψεις σε εποχές κρίσης και κατήφειας με αφορμή το στολισμό της πλατείας Ομονοίας

Λίγες μέρες μας χωρίζουν πλέον από τα Χριστούγεννα. Κι εκεί που πάντα όλοι μετρούσαν τις ώρες μέχρι να έρθει ο Άγιος Βασίλης με τα δώρα, τώρα μετρούμε τα δευτερόλεπτα για τη δόση. Για μια δόση που ουδείς γνωρίζει με ακρίβεια που θα μας ωφελήσει.

 Καθ' οδόν προς το γραφείο για τη σύνταξη ενός νέου άρθρου για την κοινωνική οικονομία, τον κοινωνικό ακτιβισμό και την αναζήτηση όλων των εργαλείων και μεθόδων που θα δώσουν μια διέξοδο στο πείσμα και την ενεργητικότητα του Έλληνα, κοντοστέκομαι κι αιφνιδίως αναζητώ την εορταστική ατμόσφαιρα της πόλης.

Αξιολόγηση Χρήστη:  / 0
Περισσότερα...
Αξιολόγηση Χρήστη:  / 1

Γράφει η Έφη Κοσκώση,

Κοινωνιολόγος

Η Δημοσιογραφία των Πολιτών αφορά μια διαδικασία ενημέρωσης και επικοινωνίας που εκτελείται από τους πολίτες, δηλαδή τον κάθε έναν και την κάθε μία, και όχι από επαγγελματίες δημοσιογράφους. Αν και υπήρξε σε περιορισμένη κλίμακα και πριν τις τελευταίες κοσμοϊστορικές εξελίξεις της τεχνολογίας, εκτινάχθηκε ως διαδικασία με την ευρεία διάδοση του internet και την ανάπτυξη των λεγόμενων social media. Μέσω της εξέλιξης των διαδικτυακών μέσων επικοινωνίας, δημιουργήθηκαν οι συνθήκες που τη φιλοξενούν και της δίνουν ώθηση. Τα παραδοσιακά μέσα επικοινωνίας λόγω της δομής τους δεν κατάφεραν και ίσως και να μην ήθελαν να φιλοξενήσουν τη δημοσιογραφία των πολιτών. Μέσω της τεχνολογίας και ιδιαίτερα της εξάπλωσης του διαδικτύου, η δημοσιογραφία των πολιτών γίνεται κατά κάποιο τρόπο «μαζική». Ποια η διαφορά της όμως από τα παραδοσιακά Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας; Αν όντως μπορεί σήμερα να χαρακτηριστεί ως μαζική, ο όρος χρησιμοποιείται με τον ίδιο τρόπο όπως στα παραδοσιακά μέσα επικοινωνίας;

Αξιολόγηση Χρήστη:  / 1
Περισσότερα...