Κορυφαίος τρόπος επικοινωνίας τα social media για τους Βρετανούς

Οι παραδοσιακές τηλεφωνικές συνομιλίες περιορίζονται με γοργούς ρυθμούς από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.κοινωνικής δικτύωσης.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) έχουν γίνει πλέον τρόπος ζωής για πολλούς, με αποτέλεσμα να είναι αρκετοί αυτοί που προτιμούν να επικοινωνούν μέσω Facebook και Twitter και όχι μέσω τηλεφώνου.
Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει σε ύφεση της κινητής τηλεφωνίας, σύμφωνα με την αγγλική Ρυθμιστική Αρχή Τηλεπικοινωνιών.
Ο μέσος Βρετανός καταναλωτής, με τα σημερινά δεδομένα, στέλνει κατά μέσο όρο 50 μηνύματα την εβδομάδα, αριθμός που έχει διπλασιαστεί μέσα σε τέσσερα χρόνια, μετά και την εδραίωση των «social media» στην καθημερινότητα των πολιτών. Περισσότερα από 150 δισεκατομμύρια μηνύματα συνολικά στάλθηκαν μέσα στο 2011, όπως αναφέρει η επιτροπή Ofcom (Office of Communication) σε ετήσια αναφορά της. Σύμφωνα με αυτήν, παρά την ταχύτατη αύξηση των σταλθέντων μηνυμάτων, το ποσοστό που αφορά στις τηλεφωνικές συνομιλίες έπεσε κατά 5% το 2011.

Αυτό μεταφράζεται σε μείωση 10% της σταθερής τηλεφωνικής επικοινωνίας και σε ακόμη μικρότερη μείωση των κλήσεων μέσω κινητών τηλεφώνων. Είναι γεγονός ότι το 96% των ηλικιών που κυμαίνονται από 16 έως 24 ετών χρησιμοποιούν εφαρμογές, που βασίζονται στην αποστολή μηνυμάτων, για να επικοινωνήσουν με τους φίλους και τις οικογένειές τους. Η ραγδαία αυτή αλλαγή στον τρόπο επικοινωνίας ξεκίνησε μαζί με την εξέλιξη των smartphones, που έδωσαν την δυνατότητα της εύκολης και άμεσης πρόσβασης στο Διαδίκτυο.
Όσον αφορά στους ενήλικες, προς το παρόν μόλις το 39% κάνει χρήση του Διαδικτύου μέσω των κινητών, όμως αξίζει να σημειωθεί πως το ποσοστό αυτό αυξάνεται κατά 25% ετησίως.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Reute

εταιρικής επικοινωνίας
Δραστηριοποιηθείτε στα social media: μη μένετε στάσιμοι.
Δραστηριοποιηθείτε στα social media: μη μένετε στάσιμοι. Αυτή είναι η συμβουλή που θα ήθελα να δώσω στις επιχειρήσεις και στους οργανισμούς που αναρωτιούνται αν πρέπει να δραστηριοποιηθούν στα social media. Στην προηγούμενή μου θέση ως Social Media Architect του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, προσπαθήσαμε -και πιστεύω το καταφέραμε- να φέρουμε ένα σημαντικό αλλά «κλειστό» event σε επαφή με τον έξω κόσμο μέσω των social media. Σκεφτείτε το: πότε άλλοτε μπορούσαν οι πολίτες να επικοινωνήσουν με τους παγκόσμιους ηγέτες μέσω Twitter και να μάθουν από πρώτο χέρι μέσω των social media τι συμβαίνει στην ετήσια συνάντηση του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο Νταβός;
Παρότι στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ υπήρχε επιφυλακτικότητα στην αρχή, τα τελευταία 7 χρόνια που εργάστηκα εκεί διανύσαμε μεγάλη απόσταση. Πλέον το φόρουμ έχει σημαντική παρουσία στα social media μέσω των καναλιών του σε Twitter, Facebook, YouTube, Storify, μοιράζεται εικόνες μέσω του Sharypic και τροφοδοτεί με υλικό όσους θέλουν να παρακολουθήσουν τις εργασίες του.
Φυσικά, δεν είναι δυνατόν να αποτραπούν τα αρνητικά σχόλια, ούτε να ελεγχθούν. Τα σχόλια αυτά όμως θα γίνονταν είτε εμείς ήμασταν εκεί για να τα παρακολουθήσουμε είτε όχι. Επιλέξαμε, λοιπόν, να πάρουμε μέρος στον διάλογο. Μάλιστα, στη φετινή συνάντηση φάνηκε ότι το twitter είναι ο νέος «εθισμός» του Νταβός. Είναι σημαντικό να δίνουμε μια παγκόσμια προοπτική στην επικοινωνία μας, με την έννοια ότι πρέπει να προσεγγίζουμε το εκάστοτε κοινό στα Μέσα που αυτό δραστηριοποιείται. Σήμερα, τα Μέσα αυτά είναι όλο και περισσότερο τα social media.
Προσπαθήσαμε να ενθαρρύνουμε τους συμμετέχοντες στη συνάντηση να χρησιμοποιούν τα social media και να επικοινωνούν μέσω αυτών. Με τις κατάλληλες υποδομές το καταφέραμε. Δημιουργήσαμε λίστες των παρευρισκόμενων στο φόρουμ, των δημοσιογράφων που το κάλυπταν και άλλων συμμετεχόντων, προβάλαμε τα tweets που γίνονταν στο ειδικό «Twitter Wall», δώσαμε τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να δουν τη δραστηριότητά τους στο «Social Media Lounge» και προσφέραμε livestream (ζωντανή σύνδεση) σε όποιον ήθελε να παρακολουθήσει τις εργασίες μέσω του Διαδικτύου.
Με μεγάλη χαρά αποδέχθηκα την πρόσκληση του Ινστιτούτου Επικοινωνίας για να συμμετάσχω ως ομιλητής στο 3ο Συνέδριο για τα Social Media που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στο Μουσείο Μπενάκη. Ελπίζω η ομιλία μου να βοήθησε τους παρευρισκόμενους και όσους μας παρακολουθούσαν από το livestream να καταλάβουν τη σημασία των κοινωνικών δικτύων και να τα χρησιμοποιήσουν.
* Ο Ματίας Λούφκενς είναι δημοσιογράφος, επικεφαλής της Βurson Μarsteller Digital Europe.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα. Copyright © 2011 ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΘΝΟΣ Α.Ε.