Συμβουλές για τη διάδοση μηνυμάτων

1. Προκειμένου να αυξήσετε τα θετικά σχόλια, επιδιώξτε μία πρώτη επικοινωνία με τους πελάτες σας μέσα από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (όπως το Facebook, Twitter κλπ) οι οποίοι είναι συνήθως πρόθυμοι να μοιράζονται τις εμπειρίες τους με φίλους τους ή ακόμη και με ξένους. Ζητήστε τους να μοιραστούν την εμπειρία και την γνώμη τους ή ευχαριστήστε τους για τα σχόλια τους και κατευθύνετε τους σε συγκεκριμένη σελίδα αξιολόγησης που διαθέτετε.

 

 

2. Αν και κάποιοι από τους πελάτες σας δεν διαθέτουν μία έξυπνη συσκευή (smart phone), αυτοί που είναι πιο ενεργοί με το διαδίκτυο συνήθως διαθέτουν. Πολλοί από αυτούς είναι επίσης πιθανότερο να έχουν δει έναν κωδικό Γρήγορης Απάντησης (QR code), που επιτρέπει στους χρήστες να σαρώνουν μία μοναδική εικόνα που μπορεί να τους στέλνει αυτόματα σε μία ιστοσελίδα, όπως σε μια σελίδα αξιολόγησης (φιλική προς κινητά) της ιστοσελίδα σας. Βάλτε αυτό τον QR κωδικό στις αποδείξεις σας, σε μπλοκ σημειώσεων και σε υλικό που διαθέτεται για το μάρκετινγκ της επιχείρησης σας, με σύντομες οδηγίες για το τι ακριβώς είναι και πώς να το χρησιμοποιήσουν.

3. Μια από τις πιο κοινές στρατηγικές είναι να ζητήσετε από τους πελάτες σας να αξιολογήσουν την αγορά τους στέλνοντας τους ένα email μετά την αγορά τους. Ζητώντας ευγενικά από τους πελάτες να μοιραστούν τα σχόλια τους σε ένα συνοπτικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι μία απλή και αποτελεσματική μέθοδος.

4. Μπορεί να ακούγετε τετριμμένο, αλλά η πιο απλή μέθοδος είναι αυτή που συνήθως παραβλέπετε, ΖΗΤΗΣΤΕ ΤΟ. Ρωτήστε πρόσωπο με πρόσωπο, από τους πελάτες για την γνώμη τους και στην συνέχεια ζητήστε τους να μεταδώσουν αυτό το συναίσθημά μέσα από μια online καταχώρηση. Είναι μια ισχυρή μέθοδος για την αύξηση της online φήμη σας.

 

Συμβουλές για το τι ΔΕΝ πρέπει να κάνετε

 

1. Πολλές ιστοσελίδες που διαθέτουν σελίδες αξιολόγησης επιτρέπουν στην διαχείριση της επιχείρησης να δημοσιεύουν ή όχι την απάντηση μίας αξιολόγησης, όπως επίσης και στην δική σας σελίδα. Αυτό είναι ένα καλό στοιχείο, αλλά όταν έχετε έναν δυσαρεστημένο ή όχι και τόσο ικανοποιημένο πελάτη που αφήνει μια λιγότερο ευνοϊκή κριτική μη απαντήσετε με αρνητικό ή/και με μη εποικοδομητικό τρόπο. Αντί αυτού προσπαθήστε να εντοπίσετε το πρόβλημα μέσα από το σχόλιο και στην συνέχεια καλέστε τον σε μία «ιδιωτική» συζήτηση.

2. Μια τακτική που έχει δοκιμαστεί από κάποιες επιχειρήσεις είναι να δίνουν μία αμοιβή ή κάποιο κίνητρο στους επισκέπτες τους για να γράψουν κάποια θετικά σχόλια. Αυτή η τακτική πάνω σε ιστοσελίδες κριτικών εάν ανακαλυφθεί μπορεί να οδηγήσει σε κυρώσεις εναντίον της καταχώρησης της επιχείρησης σας.

3. Τέλος, μην προσφέρετε κάποιο υπολογιστή ειδικά για να δίνετε τη δυνατότητα στους επισκέπτες να καταχωρούν τα σχόλια τους. Πολλές ιστοσελίδες με κριτικές παρακολουθούν την IP διεύθυνση του υπολογιστή που οι επισκέπτες αφήνουν τα σχόλια τους, έτσι ώστε να διασφαλίζουν ότι ένα άτομο δεν αφήνει πολλές ψευδείς αναφορές χρησιμοποιώντας διαφορετικούς λογαριασμούς. Έχοντας πάρα πολλά σχόλια που προέρχονται από τον ίδιο υπολογιστή μπορεί να οδηγήσει τη διαγραφή στις κριτικές σας.

 

Offline μέθοδοι προώθησης των ιστότοπων

 

Τηλεόραση

Η τηλεόραση μπορεί να έχει πολύ καλά αποτελέσματα όταν η διαφήμιση γίνεται σε μεγάλα κανάλια και ώρες μεγάλης τηλεθέασης. Το μειονέκτημα είναι ότι απαιτεί πολύ μεγάλο προϋπολογισμό. Καλά παραδείγματα διαφημίσεων που προωθούν ιστοσελίδες έχουν πολλά μεγάλα διεθνή δορυφορικά κανάλια.

 

Ραδιόφωνο

Όπως και στην τηλεόραση το ράδιο μπορεί να έχει πολύ καλά αποτελέσματα όταν η διαφήμιση γίνεται σε μεγάλα κανάλια και ώρες μεγάλης τηλεθέασης. Η διαφήμιση θα πρέπει να είναι σύντομη και σαφής. Αν δημιουργεί περιέργεια, αν έχει κάποιο αστείο ή το σλόγκαν είναι κολλητικό και πρωτότυπο ακόμα καλύτερα.

 

Αγγελίες

Μια καλή και φτηνή μέθοδος προώθησης είναι οι αγγελίες για την επιχείρηση και για τα προϊόντα που προσφέρει. Το μέγεθος της διαφήμισης θα πρέπει να είναι μικρό και το κείμενο θα πρέπει να γραφτεί σωστά, οι αγγελίες αυτές μπορούν να έχουν μεγάλη απόδοση. Σε πολλές εφημερίδες με αγγελίες μπορεί να μπει και φωτογραφία και να μπει σε πλαίσιο με έντονα γράμματα.

 

Εφημερίδες – Περιοδικά

Η διαφήμιση σε εφημερίδες και περιοδεία ευρείας κυκλοφορίας οι τοπικής εμβέλειας μπορεί να έχουν καλή απόδοση όταν το έντυπο το διαβάζουν πολλοί και όσο το πιο σχετικό και στοχευμένο είναι το κοινό τόσο το καλύτερο.

 

Αφίσες – Φυλλάδια – Μπροσούρες – Κάρτες

Σε όλα τα έντυπα της επιχείρησης θα πρέπει να αναγράφεται η διεύθυνση της ιστοσελίδας και η ηλεκτρονική διεύθυνση.

 

Αυτοκόλλητο σε οχήματα

Ένας καλός τρόπος προβολής είναι τα αυτοκόλλητα πάνω σε οχήματα της επιχείρησης. Θα πρέπει να φαίνεται έμφαινες και η ιστοσελίδα της επιχείρησης.

 

Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 2002 ορίζει ως Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη την έννοια σύμφωνα με την οποία οι επιχειρήσεις ενσωματώνουν σε εθελοντική βάση κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς προβληματισμούς στις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες και στις επαφές τους με τα ενδιαφερόμενα μέρη (stakeholders) τους.

 

Τα πεδία ανάπτυξης της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης σε μια επιχείρηση αφορούν τους παρακάτω τομείς:

 

        Τον κύκλο ζωής των προϊόντων

        Την ελαχιστοποίηση των υλικών ροών

        Την μεγιστοποίηση της ικανοποίησης του καταναλωτή

        Την κοινωνική διαφάνεια τω επιχειρηματικών δράσεων

        Την μεγιστοποίηση των εθελοντικών συμφωνιών και συμμορφώσεων με προωθημένες πολιτικές αγοράς

        Με το εργασιακό περιβάλλον και τις εργασιακές σχέσεις

        Με τη χορηγία σε δραστηριότητες κοινής και περιβαλλοντικής ωφέλειας

 

Τα οφέλη από την εταιρική κοινωνική ευθύνη για την επιχείρηση είναι:

 

        Βελτιωμένες χρηματοοικονομικές επιδόσεις

        Μειωμένα λειτουργικά κόστη

        Αυξημένο κύρος και αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας και θετική φήμη

        Αύξηση των πωλήσεων και της αφοσίωσης των πελατών

        Αυξημένη ικανότητα για προσέλκυση και διατήρηση του ανθρώπινου δυναμικού

        Μειωμένη ρυθμιστική εποπτεία

        Πρόσβαση σε κεφαλαιαγορές

 

Τα ενδιαφερόμενα μέρη που εμπλέκονται στην εταιρική κοινωνική ευθύνη και είναι και βασικοί της πυλώνες είναι:

 

        Ανθρώπινο δυναμικό της επιχείρησης

        Η τοπική κοινωνία και οργανώσεις της κοινωνίας πολιτών

        Η αγορά (προμηθευτες, κ.τ.λ.)

        Το περιβάλλον

 

Η υλοποίηση της εταιρικής ευθύνης έχει την παρακάτω μεθοδολογία:

 

        Αποτύπωση ενδιαφερόμενων μερών

        Σχεδιασμός στρατηγικής

        Υλοποίηση, παρακολούθηση και καταγραφή

        Αξιολόγηση και προσαρμογή

 

Βασικά πρότυπα απολογισμού της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης

 

        Global Reporting Initiative (GRI)

        EFQM Framework for CSR

        AA1000
United Nations Global Compact

 

Αξιολόγηση και μέτρηση της απόδοσης του Social Internet Media Marketing

Ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία αξιολόγησης του Internet marketing είναι το Conversion optimization. Αρχικά ας εξηγήσουμε κάθε όρο, ξεχωριστά. Conversion (μετατροπή) είναι η επιθυμητή ενέργεια που εκτελεί ένας επισκέπτης πάνω στη σελίδα μας. Σε ένα online κατάστημα conversion είναι η ολοκλήρωση της αγοράς. Σε ένα site που έχει σκοπό την προσέλκυση νέων πελατών, conversion είναι η αποστολή της φόρμας επικοινωνίας, ή η εγγραφή στο newsletter. Σε ένα forum συζητήσεων conversion μπορεί να είναι η εγγραφή μέλους.

Το ποσοστό των επισκεπτών που εκτελούν την επιθυμητή ενέργεια ονομάζεται conversion rate (ποσοστό μετατροπής). Πχ αν ένα online κατάστημα το επισκέπτονται 100 άνθρωποι την ημέρα και από αυτούς κάνουν παραγγελία οι 2, τότε το online κατάστημα έχει conversion rate 2%.

Το conversion rate είναι από τα πιο σημαντικά στοιχεία για την πορεία μιας ιστοσελίδας (KPIKey Performance Indicator) καθώς δείχνει το σε ποιο βαθμό η επισκεψιμότητα μετατρέπεται σε τζίρο, νέους υποψήφιους πελάτες, εγγραφές κτλ.

Αν τρέχετε καμπάνιες είτε online είτε offline, τότε κάθε επισκέπτης και άρα και κάθε πελάτης κοστίζει. Όσο μεγαλύτερο είναι το conversion rate, τόσο μικρότερο γίνεται το κόστος πρόσκτησης νέου πελάτη (CPA).

Με την αύξηση του conversion rate σε ένα site, αυξάνουμε το παραγόμενο αποτέλεσμα χωρίς να χρειάζεται να αυξήσουμε το διαφημιστικό budget και την επισκεψιμότητα!

To conversion rate είναι σημαντικό, καθώς ο βαθμός μετατροπής των επισκεπτών ενός site σε πελάτες αποδεικνύει την αποδοτικότητα και την πωλησιακή δύναμη της ιστοσελίδας. Η διαδικασία αύξησης του conversion rate ονομάζεται conversion rate optimization.

 

Παράγοντες που παρακινούν τον επισκέπτη της ιστοσελίδας προκειμένου να γίνει πελάτης της εταιρίας

Η απάντηση είναι η δημιουργία ενός περιβάλλοντος που εμπνέει εμπιστοσύνη και επικοινωνεί την εταιρική αξιοπιστία, ενώ παράλληλα η δομή του είναι έτσι σχεδιασμένη ώστε να μπορεί ο επισκέπτης να εντοπίσει εύκολα το ζητούμενό του και να κατευθυνθεί στην επιθυμητή ενέργεια.

Στόχος μας λοιπόν πρέπει να είναι η δημιουργία ενός διαδικτυακού καταστήματος το οποίο επικοινωνεί σωστά με τους δυνητικούς του πελάτες ενώ η εικόνα του εμπνέει την επιθυμητή αξιοπιστία και εμπιστοσύνη, για να πραγματοποιηθεί συναλλαγή. Τα βασικά βήματα για να μετατρέψουμε τους επισκέπτες σε πελάτες είναι (Conversion rate optimization):

 

• Ελκυστική σχεδίαση ιστοσελίδας (website design) στηριγμένη στα μοτίβα χρηστικότητας του web, που γνωρίζουν οι χρήστες. Κερδίζουμε την εμπιστοσύνη του επισκέπτη και τον ενθαρρύνουμε να παραμείνει στην ιστοσελίδα.

• Δημιουργία «προβλέψιμης» δομής περιεχομένων ιστοσελίδας έτσι ώστε ο επισκέπτης να νιώθει πάντα ότι έχει τον έλεγχο, να γνωρίζει δηλαδή πώς να περιηγηθεί μέσα στην ιστοσελίδα και να βρει αυτό που θέλει.

• Εύκολη πλοήγηση του επισκέπτη, δηλ. το να μπορεί να βρει εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνει, με τα ελάχιστα κλικ. Σε αντίθετη περίπτωση, ο επισκέπτης θα φύγει από την ιστοσελίδα μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.

• Συγγραφή κειμένων που κερδίζουν την εμπιστοσύνη του επισκέπτη, βελτιώνουν την συνολική εμπειρία επίσκεψης στην ιστοσελίδα και τον κατευθύνουν στην επιθυμητή ενέργεια.

 

Την αποτελεσματικότητα του conversion optimization την ελέγχουμε παρακολουθώντας το πόσοι από τους επισκέπτες του site επισκέφθηκαν την φόρμα επικοινωνίας ή αγόρασαν από το ηλεκτρονικό κατάστημα.

 

 

 

Πηγή: ΙΝΜΕΚΟ

 

anadrash@otenet.gr