Social Activism Αθηνών – Newsletter Δικτύωση

Κοινωνικά δίκτυα και δημόσια ατζέντα

Γράφει η Κωνσταντίνα Μαντζαβρά,
Πολιτικός Επιστήμων

Χρησιμοποιούμε τα κοινωνικά δίκτυα μόνο για να κοινωνικοποιηθούμε ή και για να παρέμβουμε στην ειδησεογραφία και στην αναμετάδοση μηνυμάτων;

Είναι γεγονός ότι τα κοινωνικά δίκτυα βρίσκονται ακόμα υπό ανάπτυξη όσον αφορά τον τομέα της παρέμβασης, μιας και δεν έχουν διαμορφωθεί μέθοδοι χρήσης και ισχυροί κόμβοι για να διαμορφώσουν το περιεχόμενο της ειδησεογραφίας. Ακόμα δεν έχουν συνδεθεί οργανικά με τη δημόσια ατζέντα, όπως αυτή διαμορφώνεται από τα παραδοσιακά ΜΜΕ.

Διαβάστε περισσότερα…


Από την τηλεόραση στο διαδίκτυο. Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν;

Γράφει η Άντρη Γεωρνταμιλή,
Επικοινωνία & Media

“In the future, everyone will be world-famous for 15 minutes”, είπε ο μακαρίτης Andy Warhol κάπου στα τέλη των ’60. Το άμεσο μέλλον δεν τον διέψευσε, το απώτερο, όμως, τον κάνει ήδη να φαίνεται ξεπερασμένος. Δεν είναι μακριά οι εποχές που τα reality shows και οι εκπομπές «ανάδειξης ταλέντων» έκαναν τα μηχανάκια της AGB να τρελαίνονται. Πόσοι ξεχάσαμε εκείνη την πρωτοχρονιά που τα πρώτα μηνύματα για τη χιλιετία αντί ευχών έγραφαν, «Τα πήρε ο Τσάκας»; Σήμερα, βρισκόμαστε ακριβώς μετά από μια δεκαετία ανάδειξης της αναγνωσιμότητας σε αυταξία.

Διαβάστε περισσότερα…


Τα κοινωνικά δίκτυα απέναντι στη κρίση κοινωνικής εμπιστοσύνης

Γράφει ο Βασίλης Τακτικός

Όταν μιλάμε για κοινωνικά δίκτυα το μυαλό όλων πηγαίνει στο facebook και το διαδίκτυο. Και είναι αλήθεια ότι εδρεύουν και δρούν επικοινωνιακά άπειρες κοινωνικές ομάδες. Καθώς η διείσδυση του διαδικτύου γίνεται όλο και μεγαλύτερη, τα διαδικτυακά κοινωνικά δίκτυα γίνονται κι αυτά με τη σειρά τους, όλο και πιο δημοφιλή καθώς αποτελούν μια ευρύτατη πλατφόρμα επικοινωνίας που εκμεταλλεύεται εφαρμογές όπως το email, τα άμεσα μηνύματα τα video μηνύματα κλπ. Και τα τελευταία χρόνια το Facebook, το MySpace, το twitter συνδέουν όχι μόνο από ανθρώπους που ψάχνουν να κοινωνικοποιηθούν αλλά από τον καθένα ανεβάζοντας μάλιστα διαρκώς τον μέσο όρο ηλικίας των χρηστών. Όμως η κοινωνικοποίηση σε τοπικό επίπεδο έρχεται σε συνδυασμό με πιο παραδοσιακά μέσα όπως είναι τα μαγαζιά της γειτονιάς ή τα στέκια της παρέας. Όμως, τα κοινωνικά και επικοινωνιακά δίκτυα, προϋπήρξαν των τεχνολογικών δικτύων, έστω και αν ιστορικά δεν τα λέγαμε έτσι και σε κάθε περίπτωση, λειτουργούσαν ενοποιητικά και συντονιστικά για κοινές διεκδικήσεις και όραμα.

Διαβάστε περισσότερα…


Η Τοπική Αυτοδιοίκηση στα Social Media: Αναδυόμενες όψεις ενός πολλά υποσχόμενου φαινομένου

Γράφει η Γεωργία Κεραμάρη,
Δημοσιογράφος

Με την ανάδυση των Νέων Τεχνολογιών, η πολιτική των «μπαλκονιών» έχει μετεξελιχθεί σε πολιτική του «Διαδικτύου», ενώ τα πληκτρολόγια έχουν αντικαταστήσει την εξέδρα των πολιτών. Σε κάθε περίπτωση είτε πρόκειται δηλαδή για ψηφιακή επικοινωνία είτε για «πρόσωπο με πρόσωπο» επικοινωνία, το ζητούμενο για τον πολιτικό είναι να κατέβει από το δικό του «μπαλκόνι», να γίνει δηλαδή προσιτός στο ευρύ κοινό στο οποίο απευθύνεται. Ποιά όμως πρέπει να είναι η θέση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στις αλλαγές που έχει σημάνει η έλευση του Social Internet;

Διαβάστε περισσότερα…


Προκάλεσε εσύ τις ευκαιρίες όταν είσαι άνεργος!

Γράφει η Γεωργία Κεραμάρη,
Δημοσιογράφος

Λένε πως για να βρείς δουλεία, χρειάζεται να έχεις γνωριμίες… να είσαι δικτυωμένος. Αυτή η θέση φαίνεται να ισχύει διαχρονικά. Το μόνο που ίσως έχει αλλάξει συν τω χρόνω, είναι ότι η δικτύωση μπορεί να πραγματοποιείται και διαδικτυακά. Ποιές είναι όμως οι δυνατότητες ηλεκτρονικής δικτύωσης που δίνονται στους άνεργους; Υπάρχουν τρόποι για έναν άνεργο να προκαλέσει μόνος του τις ευκαιρίες για δουλεία; Το μόνο σίγουρο είναι ότι όσο υπάρχουν ανάγκες για προϊόντα και υπηρεσίες, θα υπάρχουν και οι αντίστοιχες ευκαιρίες. Επομένως, αξιοποιήστε τις!

Διαβάστε περισσότερα…


Ένα παράδειγμα δημοσιογραφίας πολιτών

Γράφει η Γεωργία Κεραμάρη,
Δημοσιογράφος

Το νέο περιβάλλον των μέσων ενημέρωσης, όπως εξελίσσεται, δίνει τη δυνατότητα επαναπροσδιορισμού τoυ ρόλου του δημοσιογράφου. Η τεχνολογική εξέλιξη και κυρίως η μετεξέλιξη του απλού διαδικτύου σε αυτό που ονομάζεται συμμετοχικό διαδίκτυο, έχει συμβάλει στη αποσύνθεση του παραδοσιακού μοντέλου δημοσιογραφίας. Παράλληλα, αναδύεται ένα καινούριο πολλά υποσχόμενο μιντιακό πεδίο καθώς και μια νέα μορφή δημοσιογραφίας. Πρόκειται για τη λεγόμενη «δημοσιογραφία των πολιτών».

Διαβάστε περισσότερα…


«Ταξίδι» στη γνώση και στην εμπειρία

Γράφει η Γεωργία Κεραμάρη,
Δημοσιογράφος

Το επίτευγμα της «Social Activism Αθηνών» στο οποίο νοιώθω συμμέτοχη, είναι ότι επέτρεψε το «γεφύρωμα» μεταξύ συμβατικής και εναλλακτικής δημοσιογραφίας. Δεν θα ήθελά επ’ ουδενί να μείνω σε έναν περιχαρακωμένο ρόλο, να βάλω τα στεγανά του οιδήμονα δημοσιογράφου, αγνοώντας την ιδιότητά μου ως πολίτης και το αντίστροφο. Πιστεύω πως μέσα από το δημιουργικό «πάντρεμα» της ιδιότητας του πολίτη και του μαχόμενου δημοσιογράφου μπορεί να προκύψει η «πεμπτουσία» της δημοσιογραφίας, μιας δημοσιογραφίας δηλαδή, που ασπάζεται τις αξίες της αντικειμενικότητας, του πλουραλισμού των απόψεων και του δημοκρατικού διαλόγου.

Διαβάστε περισσότερα…