Σημασία περιεχομένου στη διαφήμιση

Η σημασία του χρήσιμου και περιεκτικού περιεχομένου είναι αδιαμφισβήτητη για κάθε επιχείρηση που θέλει να έχει σημαντική διαδικτυακή παρουσία. Ποια είναι όμως τα χαρακτηριστικά της σύνταξης περιεχομένου υψηλής προστιθέμενης αξίας; Πως το περιεχόμενο μπορεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον των χρηστών; Ποια είναι η σημασία της χρήσης λέξεων – κλειδιών; Αξιοποιήστε τις συμβουλές μας και εμπλουτίστε τη σελίδα σας με τη συγγραφή καλογραμμένου κειμένου καθώς και άλλων διαδραστικών στοιχείων περιεχομένου.

 

Προτού εξηγήσουμε τη σημασία του ψηφιακού περιεχομένου για μία επιχείρηση, θα ήταν καλύτερο να εξηγήσουμε την έννοια της ψηφιακής κουλτούρας.

«η ψηφιακή κουλτούρα είναι το αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης μεταξύ του παραδοσιακού πολιτισμού (περιεχόμενο), του τομέα των TIMES (τεχνολογία: τηλεπικοινωνίες, διαδίκτυο, πολυμέσα, ηλεκτρονικό εμπόριο, προγράμματα και ασφάλεια, τηλεόραση, έκδοση, βιομηχανία παραγωγής μουσικής) και των υπηρεσιών διανομής».

Το ψηφιακό περιεχόμενο (digital content) λοιπόν μίας ιστοσελίδας αποτελεί ουσιαστικά την γνώση, την πληροφορία που μας παρέχει αυτή η ιστοσελίδα. Λέγοντας περιεχόμενο εννοούμε κείμενα, φωτογραφίες και οτιδήποτε άλλο θα ενημερώσει τον επισκέπτη της ιστοσελίδας για το αντικείμενο της. Όμως πάνω από όλα, περιεχόμενο σημαίνει καλογραμμένα κείμενα, ενώ οι φωτογραφίες, τα βίντεο και οτιδήποτε άλλο είναι συμπληρωματικά.

Εξάλλου ως γνωστόν, το περιεχόμενο είναι βασιλιάς! Δυστυχώς όμως, για πολλούς η κατασκευή ιστοσελίδων περιορίζεται σε εντυπωσιακά γραφικά, κινούμενες εικόνες flash και τίποτα περισσότερο. Μια ιστοσελίδα σχεδιασμένη για να εντυπωσιάζει με την εμφάνιση της μπορεί να τραβήξει το ενδιαφέρον μας για ελάχιστα λεπτά. Αυτό όμως που θα μας κάνει να βάλουμε την ιστοσελίδα στα αγαπημένα μας και να γυρίσουμε ξανά σε αυτή, είναι το πλούσιο, ενδιαφέρον και ποιοτικό περιεχόμενο της.

 

Με ποιον τρόπο μπορούμε να κρατήσουμε το ενδιαφέρον των επισκεπτών της ιστοσελίδας;

1. Γράφοντας σε απλή και κατανοητή γλώσσα. Οι επισκέπτες μας ούτε είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν δύσκολους τεχνικούς όρους ούτε θα μπουν στο μπελά να ανοίξουν την εγκυκλοπαίδεια για χάρη σας. Αν τους μπερδέψουμε και τους πονοκεφαλιάσουμε, τότε θα τους χάσουμε.

2. Τονίζοντας τον ψυχαγωγικό χαρακτήρα του περιεχομένου μας. Πιο απλά θέλουμε οι επισκέπτες μας να περάσουν ευχάριστα όσο μείνουν στην ιστοσελίδα μας και να φύγουν ευχαριστημένοι.

3. Το καλό περιεχόμενο παρακινεί και δημιουργεί δράση από την πλευρά του επισκέπτη. Δράση σημαίνει ότι ο επισκέπτης μπορεί να βάλει την ιστοσελίδα μας στα αγαπημένα του, να τη συστήσει σε φίλους του, να γράψει στο φόρουμ μας (αν υπάρχει), να προσθέσει ένα σχόλιο στο blog μας και τέλος να γίνει πελάτης μας. Το καλό περιεχόμενο είναι η καλύτερη προώθηση της ιστοσελίδας σας.

4. Επίσης είναι πολύ σημαντικό το κείμενο να είναι καλογραμμένο, πρωτότυπο, πλούσιο σε λέξεις – κλειδιά περιεχόμενο, καθώς αυτό είναι που ψάχνουν οι μηχανές αναζήτησης για να το αναδείξουν και να το εμφανίσουν στις πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα τους.

5. Το καλό περιεχόμενο είναι αυτό που θα κάνει άλλες ιστοσελίδες να βάλουν ένα link προς τη δική μας. Τα ποιοτικά links είναι απαραίτητα για μια καλή θέση στις μηχανές αναζήτησης, ένας κανόνας που πάρα πολλές ιστοσελίδες δείχνουν να αγνοούν.

6. Το καλό περιεχόμενο είναι αυτό που θα κάνει τους επισκέπτες μας να την σημειώσουν και να τη συστήσουν στα ξένα Social Bookmarking Sites, Delicious, Stumbleupon, Twitter, Facebook, ή στα ελληνικά Digme, Cull, Bobbit, Foracamp. Είναι αυτό που αποκαλούμε Κοινωνική Δικτύωση και που κάποιοι πιστεύουν ότι ίσως ξεπεράσει σε σημασία στο μέλλον τις Μηχανές Αναζήτησης.

 

Υλικό χρήσης σε Media Marketing

 

Λέξεις κλειδιά

Το σημαντικότερο ίσως εργαλείο του Internet marketing είναι η εύρεση και η χρήση λέξεων-κλειδιών στον διαδικτυακό μας ιστότοπο. Ο στόχος της έρευνας μας για λέξεις – κλειδιά είναι η εύρεση φράσεων που σχετίζονται τόσο με το site μας όσο και με την αγορά, στην οποία απευθυνόμαστε γενικότερα. Η έρευνα για λέξεις-κλειδιά γίνεται ως εξής:

 

  1. 1.Αρχικά, πρέπει να βρούμε τις φράσεις εκείνες που σχετίζονται με την ιστοσελίδα μας και την αγορά, στην οποία απευθυνόμαστε.
  2. 2.Έπειτα πρέπει να κάνουμε ανάλυση των δεδομένων-πληροφοριών που έχουμε συλλέξει, προσθέτοντας όλα όσα γνωρίζουμε σχετικά με τον υπάρχον ανταγωνισμό.
  3. 3.Αφού κάνουμε και αυτή την ενέργεια, προχωράμε στην διαδικασία επιλογής. Η διαδικασία επιλογής είναι η αντικειμενική αξιολόγηση των λέξεων-κλειδιών που από τη μία πλευρά σχετίζονται με το αντικείμενο που μας ενδιαφέρει και από την άλλη τις ψάχνει πολύς κόσμος, χωρίς να υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός, από άλλες επιχειρήσεις.
  4. 4.Τέλος προχωράμε στη βελτιστοποίηση του διαδικτυακού μας τόπου με βάση αυτές τις λέξεις που επιλέξαμε.

 

Το αποτελεσματικό κείμενο για την ιστοσελίδα μας (copywriting)

Εάν η εμφάνιση της ιστοσελίδας μας είναι μία φορά σημαντική, το περιεχόμενο της είναι 10. Πρέπει να καταλάβουμε ότι όσο εντυπωσιακό και αν είναι το «φαίνεσθε» μίας ιστοσελίδας, αυτό που θα πείσει τον πελάτη να αγοράσει το προϊόν μας είναι το «είναι» της ιστοσελίδας, δηλαδή το κείμενο.

Το αποτελεσματικό κείμενο σε μία ιστοσελίδα σχετίζεται άμεσα με το copywriting. Copywriter είναι αυτός που γράφει το κείμενο για μία διαφήμιση και ένας καλός Copywriter αναμφισβήτητα είναι αυτός που γράφει ένα τόσο καλό κείμενο που να «υπνωτίζει» το κοινό. Όσο πιο πειστικό είναι το κείμενο, τόσο μεγαλύτερο θα είναι και το ποσοστό εκείνων που θα αγοράσουν το προϊόν. Η αποτελεσματικότητα όμως του copywriting σχετίζεται άμεσα με την έρευνα αγοράς για την οποία μιλήσαμε πιο πάνω.

 

Η καλή Επικεφαλίδα στο Κείμενο

Ο τίτλος ενός κειμένου είναι σίγουρα το πιο σημαντικό κομμάτι του. Ένας αποτελεσματικός τίτλος αποδεδειγμένα μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις έως και 500% (!) αλλά πρέπει να περιλαμβάνει κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Αρχικά πρέπει να υπόσχεται στον αναγνώστη κάτι πολύ καλό, αν διαβάσει το κείμενο, καθώς όσο μεγαλύτερη είναι η ανταμοιβή τόσο ευκολότερα ο αναγνώστης θα διαβάσει το κείμενο. Έπειτα πρέπει να εξάπτει την περιέργεια του αναγνώστη, καθώς ακόμα και ο πιο δύσπιστος αναγνώστης θα ασχοληθεί με κάτι «περίεργο». Επίσης ο τίτλος θα πρέπει να είναι σαφής, καθώς ο αναγνώστης δεν έχει την όρεξη να κάτσει να μαντέψει τι εννοούμε. Τέλος ο τίτλος θα πρέπει να παρέχει στον αναγνώστη ευκολία και ταχύτητα.

 

Η χρήση του βίντεο στη διαφήμιση

Ανάμεσα στο υλικό που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σε μία διαφημιστική καμπάνια είναι και το βίντεο. Στην εποχή της εικόνας, στην εποχή όπου τα οπτικοακουστικά μέσα παίζουν κυρίαρχο ρόλο στο πεδίο της επικοινωνίας, η χρήση βίντεο, αποτελεί ίσως τον πιο αποτελεσματικό τρόπο διαφήμισης!

 

Πλεονεκτήματα χρήσης βίντεο

Η χρήση βίντεο ως διαφημιστικό μέσο, έχει μία σειρά από πλεονεκτήματα, τα οποία πρέπει να τονίσουμε. Αρχικά πρέπει να ειπωθεί ότι μέσω βίντεο μπορείτε να δημιουργήσετε αναγνωρισιμότητα για την επωνυμία σας, ειδικά σε ιστότοπους που έχουν μεγάλη προβολή, όπως το YouTube. Μπορείτε επίσης να επαναχρησιμοποιήσετε εύκολα περιεχόμενο βίντεο από υπάρχουσες καμπάνιες μέσων που δεν σχετίζονται με το AdWords ή να δημιουργήσετε νέο περιεχόμενο βίντεο απλά για να ενισχύσετε την επωνυμία σας στον ιστό!

Ένα άλλο πλεονέκτημα της διαφήμισης μέσω βίντεο είναι, ότι τα βίντεο στο διαδίκτυο είναι παντού (!), από σελίδες ιστολογίων και άρθρα εφημερίδων μέχρι ιστότοπους που σχετίζονται με περιεχόμενο βίντεο. Μπορείτε επίσης να τα παρακολουθήσετε παντού, σε smartphone, σε tablet και βεβαίως στον ηλεκτρονικό υπολογιστή σας. Μάλιστα αν κάνετε τη διαφήμιση στο AdWords δεν χρειάζεστε καν περιεχόμενο βίντεο για να προσεγγίσετε έναν χρήστη ιστού που παρακολουθεί ένα βίντεο.

Επίσης όταν κάνετε internet marketing με χρήση βίντεο, οι καμπάνιες σας μπορούν να στοχεύσουν σε ολόκληρο το Δίκτυο εμφάνισης Google, έτσι οι υπάρχουσες διαφημίσεις μπορούν να εμφανίζονται με διάφορους τρόπους σε ιστότοπους που περιέχουν περιεχόμενο βίντεο.

 

Είδη διαφημίσεων που μπορούμε να τοποθετήσουμε σε βίντεο

1. Διαφημίσεις με κείμενο: Η διαφήμισή σας με κείμενο μπορεί να προβάλλεται στο κάτω μέρος του προγράμματος αναπαραγωγής βίντεο, κατά την αναπαραγωγή του βίντεο ή στο πρόγραμμα αναπαραγωγής βίντεο, αφού ολοκληρωθεί το βίντεο. Μπορεί ακόμη να εμφανίζεται σε θέσεις υποδοχής σε ολόκληρη τη σελίδα, όπου εμφανίζεται περιεχόμενο βίντεο, ακριβώς όπως η διαφήμισή σας με κείμενο μπορεί να προβάλλεται σε οποιαδήποτε σελίδα εντός του Δικτύου εμφάνισης Google, όπου ο κάτοχος του ιστότοπου (εκδότης περιεχομένου) επιτρέπει τις τοποθετήσεις διαφημίσεων με κείμενο στον ιστότοπο του.

Όταν εμφανίζεται η διαφήμισή σας σε αυτήν τη μορφή, ονομάζεται «διαφήμιση επικάλυψης». Δηλαδή, η τυπική διαφήμιση σας με κείμενο στο AdWords στην ουσία εμφανίζεται σε ειδική μορφή για στόχευση βίντεο στο Δίκτυο εμφάνισης Google. Μόνο όσον αφορά στις διαφημίσεις με κείμενο, σε αυτό το χώρο θα εμφανίζεται μόνο μία διαφήμιση τη φορά, ενώ θα εναλλάσσονται έως 10 διαφημίσεις με κείμενο επί 20 δευτερόλεπτα η κάθε μία κατά τη διάρκεια της ροής βίντεο. Οι διαφημίσεις επικάλυψης με κείμενο εμφανίζονται στο κάτω μέρος του παραθύρου αναπαραγωγής του βίντεο και καλύπτουν περίπου το 20% της επιφάνειάς του. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται ότι ο πελάτης βλέπει συναφείς διαφημίσεις που δεν είναι ενοχλητικές ενώ απολαμβάνει μια ροή βίντεο.

2. Διαφημίσεις με εικόνα: Αυτές μπορούν να προβάλλονται σε μια διαφήμιση επικάλυψης στο κάτω μέρος ενός προγράμματος αναπαραγωγής βίντεο κατά την αναπαραγωγή ενός βίντεο. Η διαφήμισή σας μπορεί επίσης να εμφανίζεται σε θέσεις υποδοχής σε ολόκληρη τη σελίδα, όπου εμφανίζεται το περιεχόμενο βίντεο, ακριβώς όπως η διαφήμισή σας με εικόνα μπορεί να προβάλλεται σε οποιαδήποτε σελίδα εντός του Δικτύου εμφάνισης Google.

3. Διαφημίσεις βίντεο: Το βίντεό σας θα μπορούσε να εμφανίζεται πριν ή κατά τη διάρκεια της αναπαραγωγής περιεχομένου βίντεο μέσα σε ένα πρόγραμμα αναπαραγωγής βίντεο. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ένα χρήστης ενδέχεται να πρέπει να επιλέξει να συμμετέχει και να παρακολουθήσει το βίντεο πριν να προβληθεί σε εκείνον. Η διαφήμισή σας βίντεο μπορεί επίσης να εμφανίζεται σε θέσεις υποδοχής σε ολόκληρη τη σελίδα, όπου εμφανίζεται το περιεχόμενο βίντεο.

 

Συγγραφή Άρθρων

Ένα ακόμα εργαλείο για την διαφήμιση στο Διαδίκτυο είναι η Συγγραφή Άρθρων (Article Marketing). Με τον όρο Article Marketing δεν εννοούμε το Copywriting που αναφέραμε πιο πάνω, αλλά το γεγονός ότι για δημοσιευθεί ένα άρθρο σε πολλούς διαδικτυακούς χώρους πρέπει να πληροί δυο βασικές προϋποθέσεις, οι οποίες είναι:

 

1) Το περιεχόμενο του κάθε άρθρου που δημοσιεύεται να παραμένει αμετάβλητο και 2) Σε όλα τα sites όπου θα δημοσιευθεί το άρθρο θα πρέπει να φαίνονται ξεκάθαρα τα στοιχεία του άρθρου, δηλαδή συγγραφέας και website.

 

Με αυτόν τον τρόπο κερδίζετε τόσο σε επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας, όσο και σε εγκυρότητα και αξιοπιστία της εταιρίας σας.

 

Εργαλεία Μετάδοσης στο Ιnternet Marketing

Προτού ξεκινήσουμε να αναλύουμε τα εργαλεία, τα οποία χρησιμοποιούνται στην διαφημιστική καμπάνια. Θα ήταν χρήσιμο να αναφέρουμε ποια είναι τα on line εργαλεία και ποια τα offline εργαλεία:

 

On line εργαλεία

1. H διαφήμιση με τη χρήση Social Internet Media Marketing (δηλ. με τη χρήση YouTube, Facebook, Twitter, Digg και Linkedin)

2. Η ανταλλαγή links – backlinks (συνδέσμων)

3. Το email marketing

4. Η δημιουργία Forum και blogs

5. H καταχώρηση σε καταλόγους

6. Το social bookmarking

7. Δελτία Τύπου-Press Release Marketing

8. H διαφήμιση pay per click (συμπεριλαμβάνει και το Google Adwords)

9. Οι διαδικασίες βελτιστοποίησης με στόχο τη μεγιστοποίηση της Διάδοσης (SEO)

10. Η SEM, η οποία είναι στοχευμένη online διαφήμιση και προβολή με πληρωμένες καταχωρήσεις σε συγκεκριμένα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης

11. Social Media Optimization (SMO), διαδικασίες βελτιστοποίησης σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης

12. Banners

13. Joint ventures / affiliate marketing

14. Ιστοσελίδες κριτικής (Consumer Review Sites) & ειδησεογραφικά sites κοινωνικού περιεχομένου (Social News Sites)

14. Ιστοσελίδες ανταλλαγής φωτογραφιών (Photo Sharing Sites)

 

Off line εργαλεία

1. Τηλεόραση

2. Ραδιόφωνο

3. Αγγελίες

4. Εφημερίδες – Περιοδικά

5. Αφίσες – Φυλλάδια – Μπροσούρες – Κάρτες

6. Οχήματα

7. Δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης

 

Η προώθηση μέσω Social Internet Media Marketing

Το σημαντικότερο ρόλο στην διαδικτυακή αγορά της διαφήμισης, παίζουν τα social media. Με τον όρο social media, αναφερόμαστε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου η κοινωνική δικτύωση σαν έκφραση του διαδικτυακού marketing, είναι το εργαλείο που δημιουργεί στενή σχέση κι επαφή της επιχείρησης με τον πελάτη. Εξάλλου αποτελεί αναμφισβήτητο γεγονός πως με ένα καλοσχεδιασμένο πρόγραμμα ο συνδυασμός μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχημένος.

 

Ποια είναι τα Social Internet Media Marketing;

Τα social media είναι τα social networks (Facebook, Twitter, Myspace), τα blogs, τα Wikis, τα Podcasts, τα RSS, τα Social Bookmarking (Digg, Del.icio.us, Reddit), αλλά και η ανταλλαγή φωτογραφιών και βίντεο στο διαδίκτυο μέσω των YouTube, Picasa, Flickr, Panoramio.

Tώρα κάποιος μπορεί να ρώταγε, είναι χρήσιμα τα social media για να διαφημίσουν οι επιχειρήσεις τα προϊόντα τους;

Η απάντηση λοιπόν είναι η εξής: Για εμπορικούς δικτυακούς τόπους, που προσφέρουν προϊόντα ή υπηρεσίες με χρέωση ή αντιπροσωπεύουν εταιρίες κάθε μορφής, είναι κρίσιμης σημασίας το περιεχόμενό τους να γίνει δημοφιλές στο διαδίκτυο, ώστε μέσω της υψηλής επισκεψιμότητας να αυξηθούν αντίστοιχα και οι πωλήσεις.

Aναμφισβήτητα, λοιπόν τα social media συνεισφέρουν σε πολύ μεγάλο βαθμό στην αύξηση των πωλήσεων των επιχειρήσεων που τα επιλέγουν για να διαφημιστούν. Με την χρήση των social media ως μέσο διαφήμισης, δίνεται η δυνατότητα εξατομίκευσης του “brand” και παράλληλα η δυνατότητα επικοινωνίας με υπάρχοντες αλλά και πιθανούς πελάτες με ένα πιο ”κοινωνικό” και ταυτόχρονα χαλαρό τρόπο.

 

Η αξιοποίηση των Social Internet Media Marketing

Στο Social Media Marketing χρησιμοποιούμε ως κανάλια επικοινωνίας τα Social Media (Κοινωνικής Μέσα). Τα Social Media είναι πολλά, τα πιο δημοφιλή όμως είναι το Facebook, το Twitter, το YouTube, το LinkedIn και το Flickr.

Τα Social Media μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους για να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Αρχικά μπορούμε να προσθέσουμε links σε social bookmarking sites, με αυτόν τον τρόπο οι χρήστες μπορούν να δουν τα bookmarks και να διαβάσουν μία σύντομη περιγραφή.

Επίσης μπορούμε να δημιουργήσουμε groups ή fanpages για την ιστοσελίδα μας και την επιχείρηση μας, ενθαρρύνοντας τους άλλους χρήστες να γίνουν μέλη. Επίσης πρέπει να παροτρύνουμε τα μέλη μας να συμμετέχουν στις διάφορες συζητήσεις και δραστηριότητες του group μας.

Τέλος μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε χρήσιμο περιεχόμενο για Web 2.0 sites, όπως Squidoo, Google Knol, Hubpages. Επίσης μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα Facebook notes και YouTube για βίντεο και το Flickr για φωτογραφίες.

 

 

__________________
Πηγές: