H Αποτελεσματική επικοινωνία..

Η δυνατότητα να επικοινωνείτε με τους ανθρώπους είναι ζωτικής σημασίας!

Σύμφωνα με τον Dale Carnegie, το 85% της επιτυχίας στην εργασία οφείλεται στη δυνατότητά κάποιου να καθοδηγεί τους ανθρώπους και την προσωπικότητα τους. Μόνο 15% της επιτυχίας οφείλεται στις τεχνικές γνώσεις κάποιου. Επομένως η δυνατότητα να επικοινωνείτε με τους ανθρώπους είναι ζωτικής σημασίας.

Άσχετα με το αν είστε μηχανικός, ηλεκτρονικός, τεχνοκράτης, μάνατζερ η εκπαιδευτικός…Για αυτόν τον λόγο η κατοχή των κατάλληλων δεξιοτήτων επικοινωνίας δεν είναι κάτι που πρέπει να αφήνετε στην τύχη όσον αφορά την επιχειρησιακή σταδιοδρομία ή την προσωπική ζωή σας.

Ας δούμε μερικούς τρόπους που θα σας βοηθήσουν να γίνετε περισσότερο επικοινωνιακοί σε καθημερινή βάση και σε όλα τα «μέτωπα» της δουλειάς σας:

Να πιστέψετε ότι αξίζετε σαν άνθρωποι και σαν επαγγελματίες. Αυτή είναι μια βασική προϋπόθεση γιατί οι άλλοι άνθρωποι σας συμπεριφέρονται έτσι όπως εσείς τους υποδεικνύετε καθημερινά. Επιτρέποντάς τους να σας καταπιέζουν ή βάζοντας όρια στο πόσο μακριά «θα τραβήξουν το σκοινί». Το θέμα είναι πως η συμπεριφορά σας προς τους άλλους είναι άμεσα εξαρτώμενοι από το πως οι ίδιοι αισθάνεστε για τον εαυτό σας. Οι άνθρωποι που σέβονται και εκτιμούν τον εαυτό τους δεν επιτρέπουν σε κανένα τρίτο να απαξιώσει, να μειώσει ή να προσβάλλει την αίσθηση της δικής τους αυτο-αξίας.

Αρχίστε να ενδιαφέρεστε για τους άλλους ανθρώπους. Αυτό θα το πετύχετε μόνον αν κατορθώσετε να μιλάτε για θέματα που αγγίζουν, αφορούν και ενδιαφέρουν το άλλο άτομο. Θυμηθείτε εκείνες τις «μαμάδες» που πρόσφατα έχουν αποκτήσει παιδί, πόσο βαρετές και ανούσιες ακούγονται κάθε φορά που εξιστορούν τα κατορθώματα του μωρού τους σε κάποιον που δεν είναι γονέας! Έτσι, κι΄ εσείς, αν θέλετε να κερδίζετε το ενδιαφέρον των άλλων, «Αλλάξτε κανάλι και συχνότητα». Έτσι, περιγράφει ο σύμβουλος επιχειρήσεων Pablo Golub τη μετατόπιση της προσοχής σε μια συζήτηση : Από τον εαυτό σας (το δικό σας κανάλι και συχνότητα), σ΄ εκείνο του ανθρώπου που έχετε απέναντί σας

Ανοίξτε την καρδιά του άλλου ανθρώπου. Με άλλα λόγια, κάντε το άλλο πρόσωπο να θέλει να σας μιλήσει, να θέλει να επικοινωνήσει μαζί σας γιατί σας βρίσκει ένα ενδιαφέρον και καλό άτομο. Αυτό μπορείτε να το πετύχετε με διάφορους τρόπους.

Ας δούμε μερικούς:

1. Μάθετε να κάνετε αυτό που λέμε «ανοιχτές ερωτήσεις». Η χρησιμότητα των ανοιχτών ερωτήσεων είναι ότι για να τις απαντήσει το άλλο άτομο θα πρέπει να μιλήσει πολύ. Οι ανοιχτές ερωτήσεις ξεκινούν με τις λέξεις «Πως..», «Γιατί…», «Τι…»

2.Μάθετε να κάνετε αιτιολογημένες φιλοφρονήσεις και κομπλιμέντα. Να αποφεύγετε τα «τυπικά», ξύλινα και τυποποιημένα λόγια και εκφράσεις που οι άλλοι όταν τις ακούν ξέρουν ότι δεν τις εννοείτε. Για παράδειγμα: Αντί να πείτε σε κάποιον «Έχετε πολύ ωραίο σπίτι», θα μπορούσατε να πείτε «Το σπίτι σας μου αρέσει πολύ γιατί έχει πολύ ωραία θέα».

3. Φροντίστε να χρησιμοποιείτε τακτικά το όνομα του άλλου ανθρώπου. Με αυτό τον τρόπο δείχνετε ενδιαφέρον και αποκλειστικότητα, πράγματα που κάνουν το άλλο άτομο να νιώσει όμορφα μαζί σας.

4.Να χαμογελάτε αληθινά. Το χαμόγελο όχι μόνο είναι μεταδοτικό, αλλά σας φτιάχνει και το κέφι. Για τον απλό λόγο ότι οι συσπάσεις συγκεκριμένης κατηγορίας μυών του προσώπου κάθε φορά που χαμογελάτε, προκαλούν έκκριση ενδορφινών.

Άλλωστε, ένα χαμογελαστό πρόσωπο εκπέμπει φιλία, καλή διάθεση και πρόθεση αρμονικής συνεργασίας.

5. Να είστε γενναιόδωροι με τις αληθινές φιλοφρονήσεις. Ξεχάστε τις ντροπές σας και «φτιάξτε» την ημέρα του άλλου με τη δική σας καλή κουβέντα. Μερικά λόγια αληθινά που να αντιπροσωπεύουν μια ποιότητα, μια καλή πράξη, ένα επίτευγμα ή οτιδήποτε άλλο που έχει κάνει ο συνομιλητής σας. Ποτέ μην ξεχνάτε ότι ένα από τα κοινά χαρακτηριστικά και ανάγκες όλων, μα όλων των ανθρώπων είναι δίψα για αναγνώριση.

6. Φροντίστε να χρησιμοποιείτε καλό και διακριτικό χιούμορ, σε συνδυασμό με μια θετική διάθεση. Αν δεν αισθάνεστε καλά με τον ίδιο σας τον εαυτό, τότε πρώτα θα πρέπει να διορθώσετε τη δική σας διάθεση και μετά να προσπαθήσετε να επικοινωνήσετε με το άλλο άτομο.

7. Ακούστε τουλάχιστον δύο φορές περισσότερο από μιλάτε. εαν είναι τυχαίο το γεγονός ότι έχουμε δύο αυτιά και ένα στόμα. Επομένως, πρέπει να ακούτε δύο φορές τόσο πολύ όσο μιλάτε. Για να δείξετε ότι ακούτε αποτελεσματικά, πρέπει να μάθετε να κάνετε ερωτήσεις που συμπληρώνουν την πληροφόρηση που σας έχει δώσει το άλλο άτομο. Τις ονομάζω «συμπληρωματικές» ερωτήσεις. Μια «συμπληρωματική» ερώτηση δείχνει ότι ακούτε, κάνει τον άλλο να αισθανθεί σημαντικός και αξιοπρόσεκτος και αρχίζει και σας συμπεριφέρεται ανάλογα. Αν π.χ. κάποιος σας πει ότι του αρέσει η ορειβασία, εσείς μπορείτε να κάνετε «συμπληρωματικές» ερωτήσεις που διευκρινίζουν τους λόγους και σας δίνουν παραπανίσια πληροφόρηση για την προσωπικότητα και γενικότερα, το προφίλ του ανθρώπου αυτού. Ταυτόχρονα, δείχνετε στο άλλο άτομο το ενεργό σας

ενδιαφέρον.

8. «Διευρύνετε» τους ορίζοντές σας. Μην επιτρέψετε στα τηλεοπτικά «παράθυρα» να σας περιορίζουν τις γνώσεις που καθημερινά μπορείτε να αποκομίσετε. διαβάστε βιβλία, αποκτήστε σφαιρικές γνώσεις για διάφορα θέματα. Κοινωνικά, αθλητικά, ανθρωπιστικά, διατροφικά, ιστορικά κ.λ.π. Θέματα που μπορείτε να αναπτύξετε σε μια συζήτηση με νέους ανθρώπους που γνωρίζετε καθημερινά στα πλαίσια της κοινωνικής σας ζωής. Η ίδια η ζωή είναι γεμάτη πληροφόρηση. Το ίδιο και το ιντερνέτ, τα περιοδικά ποικίλης ύλης και τα βιβλιοπωλεία. Μην χάσετε το «τραίνο» της σφαιρικής ενημέρωσης…

9. Μην σας απογοητεύουν οι τυχόν απορρίψεις των άλλων. Να θυμάστε πως πάντα θα υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που θα είναι αδιάφοροι για το πρόσωπό σας. Πάντα θα υπάρχουν άνθρωποι που η «χημεία» τους δεν πρόκειται ποτέ να ταιριάξει με τη δική σας. Είναι λάθος να προσπαθείτε να τους κερδίσετε όλους. Μάθετε να εστιάζετε την προσοχή σας σε εκείνους τους ανθρώπους που δείχνουν ενδιαφέρον για εσάς. Αφήστε τους υπόλοιπους να συνεχίζουν τις ζωές τους. Έτσι, κι εσείς θα έχετε λιγότερο άγχος