Το παρόν σχέδιο μάρκετινγκ δημιουργήθηκε στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος IPA Διασυνοριακής Συνεργασίας «Ελλάδα – Αλβανία 2007-2013» με τίτλο έργου «Καινοτόμες πρακτικές στο Βιοτουρισμό».
Σε αυτό το σχέδιο περιγράφεται η μεθοδολογία προώθησης του κοινού βιοτουριστικού προϊόντος στη διασυνοριακή περιοχή Δήμου Πρεσπών – Περιφέρειας Κορυτσάς με μια σχετικά διαφοροποιημένη διαδικασία από τον τρόπο που αναπτύσσεται μια συμβατική τουριστική αγορά.
Ζητούμενο είναι να δημιουργηθεί ένα κοινό πλάνο προώθησης σε διασυνοριακό επίπεδο μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας.
Ο στρατηγικός σχεδιασμός του μάρκετινγκ για το Βιοτουρισμό σε περιοχές όπως ο Δήμος Πρέσπας – Περιφέρεια Κορυτσάς με τις μικρές επιχειρήσεις, ξενώνες, ενοικιαζόμενα δωμάτια, ταβέρνες, εμπορικά καταστήματα κ.ο.κ. δεν μπορεί να στηριχθεί στους tour operators, στα μεγάλα γραφεία τουρισμού, παρά μόνον επικουρικά, ενώ αντιθέτως μπορεί να στηριχθεί στο κοινωνικό και οριζόντιο δικτυακό μάρκετινγκ για 3 λόγους.
Πρώτον, γιατί η τουριστική αγορά είναι μικρή και δεν μπορεί να «βιομηχανοποιηθεί» σαν προορισμός ώστε να δέχεται μαζικά χιλιάδες τουρίστες, κάτι που πρωτίστως ενδιαφέρει τους tour operators.
Δεύτερον, γιατί αυτές οι μικρές επιχειρήσεις είναι δύσκολο να συμβάλουν στο διαφημιστικό κόστος δεχόμενες ένα υψηλό κόστος προμήθειας.
Τρίτον, γιατί πολλοί από τους μικρούς επαγγελματίες τουρισμού είναι ταυτοχρόνως και γεωργοί, ψαράδες ή κτηνοτρόφοι και αντιμετωπίζουν τον τουρισμό ως συμπληρωματικό εισόδημα.
Λήψη αρχείου με το πλήρες κείμενο.